Stena Fastigheter är ett av Sveriges största privata fastighetsbolag med +29 000 bostäder i storstadsregionerna, där ca 10 500 av dessa ligger i Göteborgsområdet. Utöver detta äger och förvaltar vi ca 229 000 kvm lokaler i Göteborg.
Genom vårt arbete utvecklar vi städer, och för oss är livet mellan husen lika viktigt som livet i husen. Vi tar därför hand om våra anställda, kunder och hus med omtanke. Tillsammans gör vi det lilla extra och kraften hittar vi genom att ha kul på jobbet och leva våra värderingar där vi arbetar efter devisen "Vi gör vi varandra bra". Hos oss får du vara med och bidra till en positiv förändring, i stort och litet, och arbeta i en innovativ miljö.
Det händer mycket på Stena Fastigheter det närmsta året vilket är anledning till att vi behöver stärka upp vår avdelning det kommande året med ytterligare en driven uthyrare för att hantera de projekt vi står inför och fortsatt leverera hög kvalité till våra kunder. Vi ska det kommande året byta ut hela vårt fastighetssystem, hyra ut nya bostäder i våra nybyggda kvarter och fortsätta utveckla vår digitala assistent SIA med hjälp av AI. Vi i uthyrningsgruppen ser många möjligheter med att nyttja AI mer i vårt dagliga arbete.
Som uthyrare på Stena Fastigheter Göteborg har du en viktig roll i kontakten med våra befintliga och potentiella kunder. En av dina främsta uppgifter är att möta de som söker lägenhet professionellt och hjälpsamt för att de ska hitta sitt nya hem samt välkomna våra nya kunder. Tjänsten innefattar även administrativt ansvar för våra hyresintäkter.
I arbetsuppgifterna ingår:
- Hyra ut bostäder, vilket innebär att driva hela uthyrningsprocessen när lägenheter blir uppsagda, hantera lägenhetsbyten och andrahandsuthyrning.
- Hjälpa våra kunder genom att hantera och svara på deras frågor och ärenden. Vi strävar efter att ge hög service i vår digitala ärendehantering.
- Hantera hyresjusteringar och göra månatliga hyreskontroller för de bostadsområden du ansvarar för, för att säkerställa att hyresintäkterna är korrekta.
- Arbeta vräkningsförebyggande för att stötta och informera kunder som inte betalar sin hyra.
Du blir en del av vårt engagerade team som består av åtta personer: sju uthyrare och en avtalsutredare. Du kommer att ha ett nära samarbete med förvaltare och fastighetsvärdar i de områden där du ansvarar för uthyrningen. I vår uthyrningsgrupp arbetar vi aktivt tillsammans, vilket innebär att du som uthyrare har ett huvudansvar för ett specifikt bostadsområde, men du stöttar även dina kollegor vid behov. Vi arbetar i mindre team där det är viktigt att du har god kännedom om dina kollegors områden. För oss är det avgörande att vi stöttar och hjälper varandra för att driva uthyrningsarbetet framåt. Du rapporterar till chefen för bostadsuthyrning, hyresförhandling och kund.
För att lyckas bra i rollen behöver du vara serviceinriktad, analytisk, strukturerad/noggrann och tycka om ett högt tempo med varierande arbetsuppgifter. Du har lätt för att samarbeta och är mån om att vara en bra kollega och en lagspelare. Du har goda datorkunskaper, behärskar excel och är van att arbeta i olika digitala affärssystem. Vi ser gärna att du har erfarenhet av en liknande roll som innefattar både kundrelationer och administrativa arbetsuppgifter. Meriterande är om du har en eftergymnasial ekonomisk utbildning samt goda kunskaper/arbetslivserfarenhet för hur hyreslagen tillämpas praktiskt.
Din arbetsplats kommer att vara på vårt huvudkontor på Värmlandsgatan 2 i Göteborg, men ibland arbetar du även från områdeskontoret där de bostäder du ansvarar för finns.
Start av projektanställningen är omgående (vi ser gärna att du kan börja hos oss under juni månad 2025) och pågår under ett års tid. Känns denna roll rätt för dig? Skicka gärna in din ansökan med CV och personligt brev. Sista ansökningsdag är den 19 maj, men vi gör urval och intervjuer löpande, så vänta inte med att söka.
Om du har frågor om tjänsten, kontakta Ann Svensson, chef för bostadsuthyrning, hyresförhandling och kund. ann.svensson@stena.com